AVL Motorfékpad

Az eszközpark egyik legnagyobb értékű laboratóriuma a motorfékterem. A kialakított rendszer segítségével kb. 220 kW teljesítményig az összes személyautó motor vizsgálható, benzin, dízel és a későbbiekben CNG tüzelőanyaggal is. A laborban a legmodernebb ipari igényeknek megfelelő vizsgálatok is elvégezhetők, de az oktatásban is rendkívül hasznos, hogy hallgatóink egyes paraméterek változtatásának hatását a motor valós üzeme közben tekinthetik meg. Az alkalmazott technológia lényege, hogy egy aszinkron – mind fékezésre, mind hajtásra alkalmas – fékgép került beépítésre, mellyel 220 kW teljesítményig a padra felszerelt dízel- és benzinmotorok egyaránt fékezhetők 12000 fordulat/perc maximális fordulatszámig 500 Nm maximális nyomatékterhelés mellett. A motorfékpad kialakítása ugyancsak a lehető legnagyobb rugalmasság szem előtt tartásával történt. Így olyan motorelektronikai vezérlőeszközökkel is rendelkezünk, melyekkel akár közvetlen befecskendezéses motorok saját vezérlése is megvalósítható. A motorfékpad és a szimulációs eszközeink együttműködése kiválóan példázza a már említett HIL szimulációk nyújtotta lehetőségeket, azaz lehetőség van különbözõ paraméterekkel rendelkező járműveknek a tesztelt motor „köré szimulálására”. Így vizsgálhatóak a motor paraméterei adott útvonalon akkor, ha az éppen egy személyautóban üzemel. A rendszert modern részecske- és emissziómérő, indikáló műszer, turbófordulatszám-mérő egészíti ki, amely elemek együttesen az ország egyik legmodernebb fékpadját jelenítik meg a Kecskeméti Főiskolán.